În sfârșit a apărut filmul mult așteptat Acolo unde cânta racii, după cartea cu același nume scrisă de autoarea Delia Owen.

Am citit cartea acum 2 ani și am avut un mare noroc că am uitat multe detalii, fiindcă Doamne câte detalii și ce carte minunată. Cartea aceasta chiar avea nevoie de o ecranizare și se simte că Reese Witherspoon a stat la cârmă, deoarece știe să își aleagă subiecte cu substanță și cu spiritul acesta aventuros, wild.

Filmul te ia pe repede-înainte cu descoperirea unui tânăr mort de către doi copii la marginea unui orășel, mai exact într-o mlaștină. Polițiștii care anchetează cazul, mai mult din bârfele orășelului Barkley Cove, duc la o suspectă pe nume Kya, o fată retrasă, supranumită și „fata din mlaștină”. După arestarea Kyei începe o incursiune a vieții ei cu copilăria întreruptă brusc datorită părăsirii de întreaga familie, a greutăților incredibile prin care a trecut, și a descoperirii adolescenței în singurătate și sălbăticie până în prezentul acuzării de vinovăție în cazul unei posibile crime.

Dacă nu ai citit cartea, elementul rezolvării acestui caz te va surprinde, dar  dacă vei analiza toate urmele lăsate pentru dezlegarea enigmei, vei realiza că alt final nu putea să completeze această poveste de neuitat.

Recomand atât cartea, cât și filmul. Ce mi-aș fi dorit la acest film este să se fi insistat mai mult pe partea de copilărie, deoarece această primă etapă crează emoție, dramatism și curaj enorm din partea unui simplu copil de a se maturiza într-un ritm alert, într-o lume egoistă și rea. Asta nu este neapărat un minus, pentru că orice parte este importantă, iar realizatorul trebuia să aleagă ceea ce prinde la publicul larg.

Un plus este actrița Daisy Edgar-Jones, care deși evocă naturalețe și o timiditate debordantă, are și acea parte sălbatică ce i se potrivește de minune în rolul Kyei.

Filmul încă rulează în cinematografe.